4. ,,Dziewczyna z piosenki''- Christy Cymbala Toledo





Na pewno nie raz w naszym życiu spotkaliśmy się z obrazem bardzo pobożnej rodziny, wielokrotnie słyszeliśmy o toksycznych związkach, oraz pewnie nie jednokrotnie byliśmy w sytuacjach, w których nie akceptowaliśmy siebie czy też widzieliśmy brak akceptacji u kogoś.

Cóż, ale pewnie mało, kto spotkał się z tymi tematami w książce. A właśnie taką stworzyła Christy.

‘’Dziewczyna z piosenki’’ to ‘spowiedź’ autorki ze swojego życia, opisana w interesujący sposób przedstawia nam ją na początku, jako nastolatkę, a następnie towarzyszymy jej w dalszym życiu.

 Christy jest córka pastora kościoła na obrzeżach Brooklynu, od narodzin wychowywano ją w ogromnej wierze i przybliżano ją do Boga. Gdy stała się nastolatką zaczęła się malować, nie akceptować i dążyć do ‘ideału’.


‘’Nie mogłam patrzeć w lustro. Nienawidziłam osoby, którą tam widziałam.’’


Zaczęła interesować się chłopakami i po jednym z nabożeństw poznała Jaye’a. Niestety…on nie do końca był dobrym wyborem. Christy odsunęła się od rodziców, Boga, dotychczasowych zasad.


‘’Nie byłam w stanie się poruszyć. Szok sprawił, że nie potrafiłam wydobyć z siebie żadnego dźwięku. Nie mogłam nawet płakać.’’


Ta powieść pokazuje siłę ludzkiej wiary, ogrom miłości, jaką jest miłość rodzicielska, a także to, jak nie akceptacja siebie może wpłynąć na nasze życie. Christy była dzieckiem, któremu jak się może wydawać niczego nie brakowało, a jednak jej spojrzenie na siebie sprawiało, że trafiła w związek z nieodpowiednią osobą i nie umiała się z niego wyrwać. Według mnie, jest to lektura obowiązkowa dla każdej Chrześcijanki, ze względu na świadectwo wiary, a także dla każdej kobiety, bez względu na wiarę, aby zauważyła, do czego może doprowadzić dążenie na siłę do ‘ideałów’, oraz by zaczęła codziennie rano i wieczorem patrzeć na siebie w lustrze z miłością i akceptacją
J

Komentarze

Popularne posty