10 książek, które polecamy obydwie #1







Dziś przychodzimy z nową, wspólną serią. Wika i ja mamy zupełnie inne gusta książkowe, mimo że zazwyczaj czytamy te same gatunki. To, w czym zakochuję się ja prawdopodobnie Wice się nawet nie spodoba.  Jakie książki były na tyle wyjątkowe, że pokochałyśmy je obydwie? I co jest w nich takiego specjalnego? O tym przeczytacie poniżej, ale żeby nie było tak łatwo to wybrałyśmy po jednej książce od naszych ulubionych autorek i po jednej książce z serii - zapraszamy!



1. "Opposition" z serii "Lux" Jennifer L. Arentrout
   Iza: świetne zakończenie mojej ukochanej serii, którą serdecznie polecam. Jest tam tyle zwrotów akcji, tyle emocji i tyle świetnych bohaterów, że nie mogłabym jej nie polecać.
   Wiktoria:  miałam duży problem z wybraniem jednej, ulubionej części z tej serii. Każda część była tak samo ciekawa, cudowna i miała w sobie to coś! Armentrout potrafi nieźle namieszać i robi to kapitalnie.
2. "Zdobyć Rosie. Początek gry"+"Zdobyć Rosie. Czas próby" Kirsty Moseley 
 Iza: seria o Rosie wydaje mi się lepiej poprowadzona, dlatego też wybrałam ją z książek Moseley.  Rosie jest wspaniałą bohaterką, a książka jest bardzo wzruszająca i rozczulająca. Nic tylko polecać.
Wiktoria: naprawdę bardzo lubię książki Moseley. Po przeczytaniu jej dylogi ,,Nic do stracenia" chciałam więcej i właśnie to dostałam w ,,Zdobyć Rosie". Jest genialna i jeśli ta autorka zniechęciła was sobą po książce ,,Chłopak, który zakładał się do mnie przez okno" to spróbujcie z Rosie, może akurat uratuje opinię, bo to według mnie najlepsza książka tej autorki.
3. "Pod skórą" Agata Czykierda - Grabowska 
Iza: nie mogło tu zabraknąć naszej najukochańszej polskiej autorki! A że nie czytałyśmy "Adama", więc wybrałyśmy najlepszą według nas książkę pani Agaty. Mroczna, senna, nieprawdopodobna. Smutna, ale dająca nadzieję. Nie jest łatwa i banalna. Jest świetna.
Wiktoria:  no błagam, ja mam to niby polecać? Ja wam oświadczam, że to jest mistrzostwo i to trzeba koniecznie przeczytać! Genialny język, masa emocji, niespodziewane zwroty akcji. Zazwyczaj podchodzę sceptycznie do polskich książek, ale Agatę Czykierdę-Grabowską i jej książki uwielbiam!
4. "Maybe someday" Colleen Hoover 
Iza: najwspanialsza książka pod słońcem. Bardzo wzruszająca, ciekawa, inna od pozostałych. Colleen doskonale operuje językiem i potrafi grać doskonale na ludzkich emocjach.
Wiktoria:  to właśnie dzięki niej pokochałam twórczość Colleen Hoover. Jest to książka na swój sposób magiczna, mająca swój urok, posiadająca ciekawą fabułę i napisana cudownym językiem. Hoover dokładnie zdaje sobie sprawę o czym pisze i nazywa uczucia, które wydają się niemożliwe do nazwania. Przedstawia nam bohaterów z bagażem doświadczeń, niesamowitym charakterem i zdolnościami, jakich może im pozazdrościć niejeden czytelnik. Bohaterów akurat tej książki pokochałam od pierwszej strony!

 5. "180 sekund" Jessica Park
Iza: trudno nie polecić książki, która opisuje tak ważne tematy jak akceptacja siebie, osoba w internecie, piożeganie z przyjaciółmi - a kiedy jeszcze jest tak doskonale napisana, a bohaterowie podbijają serca niemal od razu?
Wiktoria: po przeczytaniu innej książki Jessiki byłam bardzo sceptycznie do niej nastawiona, bo nie wywarła na mnie dobrego wrażenia, ale zaryzykowałam. Tym razem autorka przedstawiła niesamowitych głównych bohaterów, a szczególnie bohatera w którym zakochałam się chyba szybciej niż jego książkowa miłość :P Podczas czytania miałam wrażenie, że nie czytam książki tej właśnie autorki, bo sposób w jaki była napisana kompletnie nie przypominał mi jej poprzedniej próby z pisaniem. Pierwszy raz spotkałam się z takim pomysłem na książkę i przyznam, że byłam bardzo pozytywnie zaskoczona! To wiecie, księgarni jest mnóstwo, tylko zamawiać! :D
6. "Raze"+"Reap" Tillie Cole
Iza: nie mogłyśmy podjąć decyzji, którą z tych książek polecamy bardziej, dlatego pojawiają się dwie. Tillie potrafi czarować językiem nawet w tak mocnych powieściach jak "Raze" i "Reap". Do tego nie boi się pisać gwałtownie i bezczelnie, a z brzydkich rzeczy wyciąga piękno.
Wiktoria:  o kurczę. Kocham te książki i autorkę. Przedstawiła w niesamowity sposób tak brutalną i obrzydliwą rzeczywistość świata w jakim żyli główni bohaterowie tych dwóch książek. Przelała na strony obraz ogromnego okrucieństwa, bólu i tragedii. Mimo, że jej książki są naznaczone śmiercią, bólem, strachem i cierpieniem ukazuje jak z samego dna może podnieść człowieka okazanie miłości. Zademonstrowała w genialny sposób zmianę człowieka z brutala w pełnego miłości bohatera. Chciałabym więcej takich książek w jej wykonaniu, bo jest w tym naprawdę niesamowita.
7. "Kochając pana Danielsa" Brittainy C. Cherry
Iza: Cherry trudno jest nie polecać. Pisze tak, że człowiek ma ochotę nigdy nie przestawać czytać nawet, kiedy wszystko go boli. Jej książki są smutne, bolesne, trudne - ale jednocześnie tak piękne i tak prawdziwe, że nie można im się oprzeć.
Wiktoria:  według mnie Cherry to autorka na której powinien wzorować się każdy autor piszący o miłości. W ,,Kochając Pana Danielsa" poruszyła tyle problemów z jakimi nieraz trzeba się zmierzać będąc w związku, ale ona nie owija w bawełnę i nie koloryzuje. Pokazuje piękna miłość, ale także to, że tylko ona nie wystarczy, by stawić czoło całemu światu. Trzeba koniecznie dodać, że robi to w sposób bezbłędny, bo nigdy nie mam możliwości, żeby się do czegoś przyczepić. Nie żebym jakiś lubiła to robić, ja szukam pozytywów, to Iza lubi się czepiać o drobnostki w książkach :P
8. "Real" Katy Evans
Iza: jest w tej książce coś specjalnego. Coś wyjątkowego. Remy niemal od razu podbił nasze serca, a relacja jego i Brooke pokazuje jak bardzo zmienia nas miłość innej osoby. Myślę, że to właśnie uczucie Remingtona i Brooke sprawia, że książka podbiła moje serce.
Wiktoria: sądzę, że ,,Real" podbiło wszystko i podniosło wysoko poprzeczkę każdej autorce, która pisze książki tego gatunku. Katy Evans w tej książkę użyła takich sformułowań, że czytelnik czuję to o czym czyta. Przedstawiła bohaterów, których albo się kocha na zabój, albo nienawidzi bezgranicznie. Zaszalała w tej książce tak bardzo, że nie mogłam się od niej oderwać nawet na chwilę. Mistrzostwo.
9. "Jedno małe kłamstwo" K. A. Tucker
Iza: Wszystkie książki Tucker łapią za serce i ściskają je do samego końca. Każda jest emocjonująca, wzruszająca i wyjątkowa. Cudownie się je czyta, a bohaterowie stają się naszymi przyjacółmi.Nie trzeba wiele, żeby zakochać się w książce, a Tucker wszystko zapewnia.
Wiktoria: to od tej książki zaczęłam moją przygodę z Tucker. Tak naprawdę to nie wiem co wywarło na mnie największe wrażenie. Po przeczytaniu miałam w głowie tylko jedno- Wow. To chyba wyraża wszystko. Wywołała szok, fascynację, zdziwiła, rozkochała, rozpaliła. Jak będziecie zamawiać, to koniecznie bierzcie też ,,Dziesięć płytkich oddechów" tej autorki, bo będziecie chcieć więcej, a właśnie tą książką Tucker wam to zapewni.
10. "Bez słów" Mia Sheridan 
Iza: z Mią Sheridan mam różne historie. Niektórych książek nienawidzę, za niektóre dałabym się pokroić. "Bez słów" to jedna z tych drugich. Cudowna, wzruszająca, doskonale napisana, ujmuje nas nie tylko dobrą historiąi charakterami bohaterów, ale też niebanalnym przesłaniem i całą gamą emocji.
Wiktoria: Od tego tytułu zapoczątkowałam moją przygodę z tą autorką. W tej książce poruszyła tak ważne aspekty, zobaczyłam tak wiele ludzkiego bólu, samotności, a jednocześnie ujrzałam z strony na stronę coraz bardziej tlące się uczucia. Sheridan naprawdę potrafi napisać książkę w taki sposób, że moje serce rozbija się na kawałki, a po kilku rozdziałach zostaje sklejone na nowo. Mistrzostwo😍


Dajcie znać jakie wy książki polecacie. U nas to oczywiście nie wszystko, a przed nami jeszcze wiele, wiele książek, dlatego już niedługo pojawi się kolejna odsłona tej serii. :D 

Komentarze

  1. Hm jeśli jakaś w fajny i nienudzący sposub napisana to chyba każdą bym polecił prócz naukowych

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa tych pozycji :) chętnie po nie siegne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez słów i ja bardzo polecam. Ja do listy dokładam Zabić Sarai J.A. Redmerski i serię Laleczki od wyd. Niezwykłego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam dużo pozytywnych opinii na temat tych książek, cieszę się, że Bez Słów wywarło także na tobie dobre wrażenie :)

      Usuń
  4. Niestety nie znam żadnej z tych książek jednak muszę coś przeczytać z tych propozycji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, warto jest wyrobić sobie własną opinię❤️

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy pomysł na wpis :) z polecanych autorek znam dość dużo, ale czytałam ich inne książki. Chyba trzeba będzie sięgnąć po te, które Wy polecacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli te autorki przypadły ci do gustu, to koniecznie! Według nas te są najlepsze od każdej z wymienionych autorek :)

      Usuń
  6. Nie czytałam żadnej, ale skoro polecacie to na pewno jest warto je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam żadnej w powyższych, ale na dwie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko jedną z polecanych przez Was w tym poście książek, mowa o "Maybe someday" i również zauroczyła mnie ta książka totalnie♡ Z kolei powieść Mii Sheridan mam w planach przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o serii Lux i mam ją od dłuższego czasu w planach, książki Katy Evans uwielbiam, a reszty nie kojarzę ale kilka mnie zaciekawiło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszymy się z tego, że udało nam się cię nimi zainteresować! :)

      Usuń
  10. Nie słyszałam o żadnych. Mam dużo do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niektóre książki z tej listy przeczytałam i bardzo mi się podobały. Pozostałych nie czytałam, jednak mam taki zamiar :D. Mamy podobny gust ;)
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam część z tych książek. Maybe someday jest jedną z moich ulubionych książek, ale także jestem zauroczona Bez Słów! Chętnie poznam inne książki z tej listy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Cię także do sięgnięcia po inne książki tych autorek, są cudowne :)

      Usuń
  13. Ciekawe i zachęcające zestawienie ,warto przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało nam się cię zachęcić ;)

      Usuń
  14. Niestety ani jednej z tych książek nie czytalam 🤔

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytam bardzo mało książek, niestety... Będę musiała obczaić te książki, może jakaś mi się spodoba :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, nie liczy się ilość, a jakość, prawda? ;)

      Usuń
  16. Nie czytałam żadnej z powyższych książek, ale chyba pora to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł na post! <3 Z wymienionych książek znam jedynie "Bez słów" (niestety - dla mnie ogromne rozczarowanie) oraz "Opposition" (bardzo lubię całą serię Lux, więc ten tom również!).
    Pozdrawiam,
    Ola
    ksiazkowa-dolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba żadnej z tych książek nie czytałam. Znam tylko Agatę Czykierdę-Grabowską, bo czytałam "Jak powietrze"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie to jedna z najlepszych polskich autorek i cieszę się, że miałaś możliwość się zapoznać z jej twórczością ;)

      Usuń
  19. Żadnej z nich niestety nie czytałam :( Chyba muszę nadrobić! :)
    Pozdrawiam, http://popkulturkaosobista.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz niesamowitego bloga, również pozdrawiam! :)

      Usuń
  20. Jeszcze żadnej z nich nie czytałam ;/ świetny post 😊 Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie znam tych książek :) ale że kocham czytać pewnie niedługo po którąś sięgnę :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Napewno sięgnę po jakąś pozycję🔹

    OdpowiedzUsuń
  23. O kurde :o Niestety nie znałyśmy wcześniej ani jednej! :( Mamy widocznie zaległości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są wakacje, a to idealny czas na nadrobienie zaległości! :)

      Usuń
  24. Muszę nadrobić twórczość Pani Agaty ❤ Fajnie to wszystko wymyśliłyscie 🤗

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś czytałam dużo ale od kilkunastu miesięcy nie mogę znaleźć czasu i motywacji. Nie znam żadnej z zaproponowanych pozycji ale chce wrócić do czytania i chętnie zajrzę do którejś z książek

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedyś czytałam dużo ale od kilkunastu miesięcy nie mogę znaleźć czasu i motywacji. Nie znam żadnej z zaproponowanych pozycji ale chce wrócić do czytania i chętnie zajrzę do którejś z książek

    OdpowiedzUsuń
  27. Będę miała pierwsze spotkanie z Colleen Hoover i jej "Maybe someday", mam nadzieję, że się nie zawiodę ;) Na "Real" Katy Evans też poluję od dłuższego czasu ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy pomysł na wpis! Mam podobnie z współlokatorką, z którą dzielimy miłość do fantastyki i kryminałów, a mimo to większość książek dostaje od nas zupełnie różne oceny^^;

    Czekam na nowe wpisy w tej serii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z Izą raczej jesteśmy bardzo dopasowanym duetem z podobnymi opiniami hah :D

      Usuń
  29. Nie czytałam żadnej z tych książek. Zastanawiam się nad "Pod skórą", ale jeszcze nie teraz, bo czasu brak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest niesamowita, warto po nią sięgnąć ;)

      Usuń
  30. Świetnie Wam wyszedł ten post 😍 Mam w planach serię Lux bo bardzo mnie ciekawi 😁

    OdpowiedzUsuń
  31. Zawiodłam się nieco książką "Bez słów". ;/
    Natomiast zgadzam się co do "Maybe Someday" Colleen Hoover. :D ♥
    Znam niektóre książki tej autorki, ale "Kochając pana Danielsa" wciąż przede mną. :)
    W Lux podobały te pierwsze części, potem było gorzej. ;/

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  32. Czytałam K.A. Tucker jest świetna. Pozostałych niestety nie znam ale jak wpadną mi w ręce to na pewno przeczytam 😊 Lidia Paschke

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty